5/15/2011

Vietnamese Dong




Jag förälskade ju mig totalt i Vietnam och bestämde mig för att göra ett litet minne därifrån. Jag klippten en represantativ del ur en vietnamesisk peng, 10.000 dong tror jag det var och satte in den i en ram med hjälp av epoxyteknik. Hittade sötvattenspärlor som matchar pengen och vips hade jag ett fint minne! Ifall du har nåt du vill föreviga, skicka det till mig och jag gör det till ett halsband!


I fell i love with Vietnam and wanted to make a necklace as a memory. I cut out a piece of a 10.000 dong bill and with epoxy technique I turned it into a necklace. Found matching freshwater pearls and here it is! A memory of Vietnam in a piece of jewelry. If you have any pictures, fabrics, dried flowers, bugs... send them to me and I make you a personal necklace!

25,00 euro
32.00 USD

No comments: