4/19/2010

Ett ätbart set :)


Again - I have been taking a douzen pictures of this set, with different backgrounds and lights but unfortunately you can't see the shiny, strong lovely colors in this picture! I visited my favorite store in Alexandria, Potomac Bead Company (the most expensive bead store ever...) and fell in love completely with these huge, heavy limegreen beads. The necklace feels so great and feminine! I combined the two green shades with round neon yellow glassbeads and got a result that is almost eatable! I might keep this set for myself....

Igen ett problem med att fånga färgerna :( Jag tog ett dussin foton av det här setet, med olika bakgrunder och olika ljus men man kan inte se de klara, nästan lysande, underbara färgerna i smyckena! Jag besökte min favoritbutik i Alexandria, Potomac Bead Company (den dyraste pärlbutiken på jorden...) och förälskade mig totalt i de här stora, tunga bumlingarna. Jag kombinerade de två olika limegröna pärlorna med runda nästan neongula glaspärlor och slutresultatet blev ätbart :) Jag tror nästan jag håller det här setet själv...


Necklace 30.00 USD, set with earrings 35.00 USD
Halsband 23.00 euro, set med örhängen 26.00 euro

2 comments:

Maria said...

Okej, den affären bara måste jag kolla in asap!

Unknown said...

Wow! Jag var ju med i Alexandria när du köpte pärlorna! Du hade ju redan då visioner hur du skulle göra halsbandet, det blev verkligen lyckat!! Tyvärr är det nog som du säger, färgerna kommer inte till sin rätt på fotot.... Sååå mycket läckrare!