11/29/2009

Broken heart(s)


Most of the time it's fun and rewarding to make jewelry. Sometimes everything seems to go wrong. Like with this pink heart-necklace. After taking this picture in the garden, in the beautiful sunlight, I packed my camera and carried all my stuff inside. Unfortunately I dropped one of the necklaces and it was of course this with the glass heart! It didn't make me feel better knowing that I a few hours earlier had broke the blue heart in the "electric blue" necklace shown earlier in this blog..... I tried to figure out where I had bought the hearts --- unfortunately in two different beading stores! So I spent my saturday along Rockville Pike looking for two exact hearts and found them!! (Oh yes, I spent a lot of money on other beads too....) But now I have no broken heart(s) anymore!
This pink necklace is made of lampwork beads, glass beads in different shades of pink and chrystal with some silver beads in between. A romantic, beautiful necklace for special occasions! It will look great in the summer or why not right now with a black turtle neck :)
Ibland känns det som om allt går på tok! Igår var här en osannolikt varm och solig dag så jag tog ut mina smycken i trädgården, hittade höstens sista vita ros och satt igång att fota mina senaste kreationer. Efter sessionen packade jag ihop för att gå in och tappade då av misstag ett av mina halsband i stenplattorna på gården. Det var naturligtvis det här rosa halsbandet med sitt stora glashjärta. Ja, det krossades, förstås. Med tanke på att jag några timmar tidigare krossat även det blå hjärtat i det "elektriskt blå halsbandet" som jag lagt upp på bloggen några dagar tidigare, kände jag mig verkligen misslyckad. Jag försökte komma på var jag köpt de båda hängena och insåg att de var från två olika butiker. Så gårdagen tillbringade jag i bilen på Rockville Pike jagande ett blått och ett rosa hjärta och jag fann dem!! Ja, och förstås en massa andra pärlor också...
Det här romantiska rosa hjärthalsbandet är gjort av lampwork pärlor, glaspärlor i olika rosa nyanser, randiga, enfärgade och så klara kristaller. Härligt mot solbrun hud (även om det känns avlägset just nu) eller mot en svart polotröja i vintermörkret!
35.00 USD necklace
45.00 USD necklace and earrings
23,00 Euro för halsbandet
30,00 för halsband och örhängen

No comments: