12/20/2009

My beading table


I'm lucky to have a whole big beading table for myself! It's close to the window so the wonderful light shines in every day! And I don't have to clean and put away everything when I finish beading. Usually the table is a mess, a creative mess (sometimes it has a negative impact on my creativity, I admit..). This picture above is from yesterday when Sera and her friend Hayley cleaned up the table, organized the beads in boxes by colour and made two spaces for beading, one for Sera and one for me! I was so happy when I came home and found it like this! So cute girls, THANK YOU!!
Jag har den fantastiska lyckan att ha ett eget stort bord för mina pärlor. Bordet står framför ett stort fönster så ljuset väller in och skapar ett fantastiskt sken! Dessutom behöver jag inte plocka undan något utan lämna allt framme för nästa kreativitetsstund! I allmänhet är bordet ett kaos med pärlor, vajrar, lås och projekt överallt. Ibland t o m så rörigt att jag tappar lusten att göra något. Men på bilden är allt städigt för Sera och hennes väninna Hayley bestämde sig för att reda upp i röran och sortera pärlorna färgvis i boxar, städa upp och organisera. De satt i timmar, fnittrade och funderade, plockade och sorterade. Det ni ser på bilden är resultatet. Varsin plats för Sera och mig. Gissa om jag var lycklig? Och kreativieten bara flödade efter det! Tack rara flickor!!

No comments: